Press releases

Ferring A/S offentliggør lukning af produktionsstedet i Vanløse ved udgangen af 2008

København, d. 5. april 2005 - Ferring A/S meddelte i dag, at produktionen på virksomheden i Vanløse skal afvikles for helt at ophøre ved udgangen af 2008.

Den gradvise nedtrapning begynder allerede næste år og vil føre til tabet af de 213 arbejdspladser, der i dag er lokaliseret på Vanløse-fabrikken. Alle medarbejdere, der påvirkes, får tilbudt en fordelagtig fratrædelsesgodtgørelse, hjælp til genplacering, træning samt personlig rådgivning.

"Det er en trist dag for virksomheden - og ikke mindst for medarbejderne at erfare, at deres gode, mangeårige arbejdsplads må lukke", siger bestyrelsesformand Ole Kjerulf-Jensen.

"Selv om produktionen i Vanløse lever op til alle miljømæssige og tekniske forskrifter, vil det i det lange løb blive vanskeligt med de stadig stigende krav, der stilles til moderne produktion af lægemidler, at opretholde produktionen i Vanløse. Virksomhedens nuværende placering giver desværre ikke tilstrækkelige muligheder for den nødvendige modernisering og ekspansion."

Størstedelen af hvad der for tiden produceres på den snart 40-årige virksomhed i Vanløse vil blive flyttet til Ferrings øvrige produktionssteder i bl.a. Tjekkiet og Schweiz. Den resterende del af produktionen vil blive flyttet til kontraktproducenter andre steder i Europa.

For yderligere informationer kontakt Ferring Pharmaceuticals A/S:
Ole Kjerulf-Jensen på telefon 28 78 7023 eller
Lars Peter Brunse på 28 78 7783

See more Press releases

Headquarters

FERRING INTERNATIONAL CENTER S.A.
CH. DE LA VERGOGNAUSAZ 50
1162 SAINT-PREX